Bostadsrättsföreningens stadgar

En bostadsrättsförening sätter upp ett antal stadgar som kompletterar de övergripande lagar och förordningar som finns. Dessa stadgar kan ses om regler och förhållningssätt hur bostadsrättsföreningens medlemmar och styrelse ska agera och verka.

Ansvar för bostadsrättsföreningen

Bostadsrättsföreningen bestämmer om de mesta i fastigheten och de som bostadsrättsinnehavaren får besluta om är ytskiktet inne i lägenheten Annars är det bostadsrättsföreningen och dess styrelse som bestämmer om t.ex.:

Ansvar för bostadsrättsföreningen
  • Taken på fastigheten och dess bärande konstruktion
  • Vinden
  • Fasaden och klottersanering av fasaden
  • Trapphuset och eventuell hiss i fastigheten
  • Elinstallationer så som elcentral och elledningar
  • Källare
  • Ventilationssystem
  • Vatten- & avloppsrör
  • Värmesystemet och värmepumpar
  • Gemensamhetsutrymmen

Allt intressant om bostadsrättsförening

Här kan ni finna mycket intressant information och relevant fakta om bostadsrättsföreningar men också en del kul och lustigt gällande en bostadsrättsförening.

Meny - Bostadsrättsförening
Till förstasidan på www.bostadsrattsforening.seHögst upp på sidan om bostadsrättsföreningLängst ned på sidan om bostadsrättsförening
BildaOäktaFakta omNyheter